zondag 27 februari 2011

Fiets in vliegtuig met Ryanair

Hoe neem ik mijn mountainbike mee met een Ryanair vlucht?

Onlangs ben ik zeer voordelig naar Zuid Frankrijk gevlogen met Ryanair.
Van Weeze naar Beziers, een retourtje voor slechts € 22,00, en de MTB mocht mee.

Met Ryanair kan je een zgn sportpakket bestellen voor oa je fiets, kost € 35,- enkelereis extra en mag max. 20kg wegen.

Voor het schadevrij vervoeren van de fiets heb ik een fietstas gekocht bij CRC .
Hiervoor krijg je een stvige tas met veel vakken en 2 tassen om je wielen in te vervoeren.

En zo pak je alles in:


Haal de wielen los en verwijder de assen.



Bescherm je cassette met een lap



Wikkel de wielen in een stuk plastic, meer ter bescherming van je tas tegen vuil!
Laat eerst je banden een beetje leeglopen!



Stop de wielen in de wieltassen.



Haal je pedalen los er schroef deze vanaf de binnenzijde weer vast, let erop dat de cranks horizontaal staan!.



Zet je achter derailleur vast of beter schroef deze los.



Maak je stuurpen los, pak alles in en leg het geheel voorzichtig tegen je frame aan.
Haal je zadel los, pak deze apart in.
Bescherm alle kwetsbare delen met doeken of bubbelplatic.
Bescherm vooral de onderzijde van je voorblad met een stukschuimrubber!





Pak alles met plastic in.


Je helm , schoenen, camelback, gereedschap, etc stop je er ook bij, zolang het geheel niet boven de 20kg uitkomt is het goed. In mijn geval zat ik op 19kg.




En zo neem je alles mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten