dinsdag 22 februari 2011

Nieuwe fiets?

De heuvel op fietsend in Frankrijk heb je alle tijd om na te denken over de evt aanschaf van een nieuwe fiets.
Momenteel rijd ik op een Specialized Stumpjumper model 2000, met Manitou voorvering en Magura hydraulische remmen. Hiervoor had ik zelfs een Stumpjumper FSR, dus ook met achtervering. Maar goed, al klimmend ben ik blij dat ik een licht en stijf fietsje onder mijn zadel heb, het kost dan ook weinig moeite om met dit oude beestje boven te komen. Afdalingen zijn een ander verhaal, ik mis niet zo zeer de achtervering maar wel schijfremmen. De Magura's kunnen het wel aan maar ik kan mij voorstellen dat je met schijremmen gedosseerder en krachtiger kan remmen als het nodig is. Dus als ik mocht kiezen zou ik dan bv een Specialized Epic of een Stumpjumper HT kiezen? en dan 26"of 29". Is het de investering waard?. Ik kom nu waar ik wil met een 2e handsje van € 300,--, geeft € 2500,-- echt veel meer comfort.
En dat voor een paar dagen per jaar, want in Nederland kan je zelfs op een mtb zonder voor en achter vering overal komen.
Weet je wat , ik denk er nog een paar heuveltjes over na...

Toch nog een verlanglijstje.

Stumpjumper HT comp Carbon € 2200,--


Een Epic Comp Carbon € 3400.--


Een Stumpjumper FSR Comp carbon € 3000,--


2e Hands stumpjumper model 2006 ( ong € 650,--) Vrees dat het deze gaat worden!
UPDATE oktober 2011. Ik had kennelijk een vooruitziende blik, want het is inderdaad een 2006 model geworden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten