zondag 14 april 2013

Nieuwe mountainbike

Nadat mijn mountainbikes waren gestolen, ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws.
Ik had al plannen om op basis van een chinees 29 inch frame een fiets samen te stellen.
Maar ik ontdekte dat fietssportief een soortgelijke  fiets aanbied voor een redelijke prijs.

Het is een 19" carbonframe, volledig Shimano XT afgemonteerd. Rock Shox Reba voorvork. De remmen zijn Magura MT2.
UIteraard is er bezuinigd op stuur, zadel zadelpen etc maar dit zijn zaken die ik in de toekomst wil vervangen voor carbon onderdeeltjes.
Zo uit de doos weegt de fiets 11,5 kg, evenveel als mijn Specialized 26" ! 
Ik hoop door eea te vervangen rond de 10 kg uit te komen. 

Ik heb er nog geen meter op gereden, maar dat gaat vandaag zekere gebeuren, eerst nog de schijfremmen in remmen. Volgens het boekje moet je dan 50x vanuit 30km/h tot stilstand komen.

wordt vervolgd...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten